Často kladené otázky

 

Přemýšlíte o tom, jak vylepšit své podnikání? Zvažujete, zda Vám on-line rezervační systém bude dobrým pomocníkem? Zkoušíte různé nabídky rezervačních systémů a vybíráte tu nejvhodnější? Zde Vám přinášíme několik základních otázek a odpovědí, které by Vám měly pomoci s rozhodováním. Máte nějakou další otázku? Napište nám nebo využijte on-line chat ...

ZÍSKAT ZDARMA a začít používat
 

Co říkají uživatelé systému reenio

Vybraní provozovatelé rezervačního systému

Sdílím provozovnu se svými kolegy, kteří nabízejí stejné služby (kadeřnictví, masáže, konzultace atd.). Navíc máme stejné webové stránky. Jak mám zařídit, aby se zákazník rezervoval ke mně?

Termíny pro rezervaci je možné vytvářet tak, aby jednotlivá místa, zaměstnanci či služby byli nabízené odděleně. Při zadávání rezervace přes systém reenio tak uvidí Váš zákazník jméno pracovníka a jeho fotku (ta není povinná) a může si vybrat, ke komu se objedná.

Systém taky umí (dle nastavení) hlídat termíny rezervací a blokovat takové termíny, které se kříží. Nikdy se proto nestane, že by se jeden zákazník objednal ke dvěma pracovníkům nebo jeden pracovník byl objednaný dvěma zákazníky.

Cenu služby si určuji vždy individuálně pro konkrétního zákazníka. Je tedy možné provádět rezervace v systému reenio bez informace o ceně za danou službu?

Ano, v tomto případě nevyplníte v nastavení termínu informaci o ceně, případně uvedete jen informace o cenách do informačního popisu. Máte tedy možnost vše nastavit podle vlastního uvážení a na základě Vašeho obchodního modelu a podmínek.

Mám velmi málo času a bojím se, že mi jej prvotní nastavení hodně zabere.

Prvotní nastavení může trvat jenom chvilku! Záleží samozřejmě na typu podnikání a rozsahu nabídky, respektive termínů. Ovšem podle naší zkušenosti a zpětné vazby od našich klientů se čas potřebný pro prvotní nastavení a spuštění rezervací nejčastěji pohybuje od 30 minut do 2 hodin. Prvotní nastavení bychom přirovnali jako založení profilu na sociální síti. Je to velmi jednoduché a uživatelsky přívětivé. Není se tedy čeho bát!

Navíc není zapotřebí nastavovat všechny informace a všechny termíny hned najednou. Většinu věcí můžete nastavit postupně, a časem přidávat další služby a termíny.

Jednoduše řečeno, čas, který věnujete prvotnímu nastavení, se Vám v průběhu jednoho týdne vrátí, a to v podobě úspory času, který nyní trávíte osobní nebo telefonickou rezervací a hledáním volného termínu v diáři.

Pokud už navíc máte databázi nebo seznam svých zákazníků např. v Excelu, není problém je importovat do systému, což ještě více usnadní prvotní rozjetí celého systému.

Jak obtížné je obsluhovat rezervační systém reenio?

Prostředí rezervačního systému je velmi příjemné a intuitivní. Obsluha a správa rezervací pro Vás bude naprosto jednoduchá. I méně technicky zdatný člověk to zvládne bez větších obtíží. Budete mít také k ruce také naši podporu, takže v případě problémů nebo nejasností, není problém se na nás obrátit.

Nemám vytvořené webové stránky, můžu i tak používat rezervační systém reenio?

Samozřejmě! Rezervační systém reenio může dokonce z části webové stránky nahradit.

S rezervačním systémem reenio máte možnost velmi jednoduše a rychle vytvořit si vlastní rezervační webovou stránku, kde můžete mít, kromě rezervačního kalendáře, také základní informace o firmě a nabízených službách.

Zároveň můžete u jednotlivých služeb uvést doplňující informace, např. přímý kontakt na zaměstnance, fotografie nebo mapu místa poskytování služeb. Stránka je responzivní, což znamená, že je přizpůsobená i pro mobilní zařízení.

Už mám webové stránky a chci je s rezervačním systémem propojit, jde to?

Ano, rezervační stránka reenio je standardně přístupná na samostatné adrese (neco.reenio.cz, rezervace.vasefirma.cz, vaserezervace.cz, apod.).

Nicméně můžete rezervační formulář propojit i se svou již existující webovou prezentací! Propojení není nijak technicky závislé na způsobu provozu současného webu, pouze je třeba vložit jednoduchý kód do stránek. Může se jednat o rezervační tlačítko (rezervační kalendář se otevře samostatně) nebo o přímé vložení rezervačního kalendáře do webu (návštěvník je pak stále vizuálně na Vašem webu). Sice to zní technicky složitě, ale věřte, že to náročné není. Případně se můžete obrátit na naši podporu nebo známého, který se ve webech trochu orientuje!

Kolik času denně budu muset správě rezervačního systému věnovat?

Záleží pouze na velikosti a složitosti konkrétního podnikání a na množství rezervací. Náročnost je přímo úměrná velikosti podnikání, nicméně začíná na jednotkách minut.

Na druhou stranu se ale nemusíte bát, že byste místo samotného podnikání trávili čas u správy rezervačního systému a nedělali už nic jiného. Systém reenio má v prvé řadě pomoci zrychlit všechny postupy ve firmě.

Nemám pevnou otevírací dobu a každý týden pracuji jinak. Je pro mne rezervační systém vhodný?

Pružná pracovní doba není překážkou. V administraci vždy nastavíte ty dny a ty hodiny, kdy chcete pracovat, nabídnout časový prostor pro objednávání zákazníků. Nastavení a správa zabere jen pár minut. Nemusíte se tedy bát, že by zákazníci určovali Vaši pracovní dobu.

Vše je o nastavení. Naopak s rezervačním systémem získáte výhodu v jasném přehledu o pracovním čase a zákaznících.

Dávám přednost osobnímu kontaktu s klienty.

Není lepší nechat zákazníka, ať si sám vybere, jaký způsob rezervace je pro něho nejpříjemnější?

Využívání rezervačního systému reenio a telefonické objednávky se nevylučují! Naopak se tyto dvě možnosti skvěle doplňují. Složitá domluva nad termínem po telefonu, který vyhovuje oběma stranám, tak naprosto odpadává.

V rezervačním systému zákazník uvidí, kdy máte volno a sám si díky tomu jednoduše najde pro sebe nejvhodnější termín. Detaily poskytované služby pak můžete domluvit buď osobně nebo telefonicky. V rezervačním systému totiž uvidíte novou rezervaci a můžete tak zákazníka sami kontaktovat (e-mailem, SMS, telefonicky).

Jak to budu řešit se zákazníky, kteří se i po zavedení online rezervací budou objednávat přes telefon?

Telefonické objednávky sami zapíšete do administrace rezervačního systému reenio. Vytvoření takové rezervace je jednoduché (lze přirovnat k vytvoření události v kalendáři).

Pokud budete rezervaci zavádět ve vazbě na e-mail zákazníka, můžete mít navíc přehled o celé jeho historii. Pokud se zákazník registruje se stejným e-mailem, všechny jeho rezervace (bez ohledu na to, zda je vytvořil on sám nebo vy v rámci administrace při telefonickém objednání) bude mít v systému přístupné i zpětně.

Obávám se, že budu muset investovat nemalou částku do potřebného vybavení a instalace systému.

Obáváte se zbytečně! Rezervační systém reenio funguje v cloudu jako služba (využíváme technologie společnosti Microsoft). Není tedy třeba nic instalovat, ani kupovat servery či jiné náročné vybavení. Stačí Vám dnešní běžný počítač (nebo jiné moderní zařízení) s připojením na internet a moderní prohlížeč.

Co když si s něčím nebudu vědět rady?

Kdykoliv můžete kontaktovat naši podporu prostřednictvím e-mailu nebo online chatu. Budeme se Vám plně věnovat, a to jak z pohledu technických otázek správného nastavení systému, tak i hlášení chyb či návrhů na vylepšení. Navíc si můžete otevřít stránky s návody (otazník v pravém horním rohu systému).

Potřeboval bych upravit funkčnost, nebo mi chybí nějaká funkce.

Systém reenio neustále vyvíjíme, a to jak z pohledu výkonu, tak i z pohledu nových funkcí. Svůj požadavek na novou funkci můžete zadat do Knihy přání. V ní mohou všichni uživatelé systému reenio hlasovat a funkce, které by se hodily i jim, zařadíme do plánů rozšiřování.

Co když nevím, jestli mi systém bude vyhovovat? Můžu si jej nezávazně vyzkoušet?

Není nic jednoduššího, než se zaregistrovat a během několika málo minut systém zadarmo vyzkoušet (nastavovat a rezervovat).

Systém totiž máte k dispozici v režimu FREE, kdy nejste nijak zásadně omezeni funkcionalitou ani časem (žádná zkušební verze na 30 dní), ale pouze některými provozními parametry. Můžete si tak vyzkoušet celý systém, jestli Vám i Vašemu podnikání bude vyhovovat.

Dokonce jej můžete začít ihned používat pro reálné rezervace svých klientů. Pokud vyčerpáte nastavená omezení bezplatné verze, můžete plynule přejít na některý z vyšších balíčků. Vaši zákazníci si toho ani nevšimnou.

Chci co nejvíce usnadnit a urychlit rezervace svým zákazníkům, jaké mám možnosti?

Díky našemu rezervačnímu systému mohou zákazníci provést rezervace i bez registrace. Musí sice při každé rezervaci zadávat údaje opakovaně, ale nemusí si pamatovat heslo k dalšímu účtu. Myslete jen na to, jakým způsobem chcete se zákazníky dále pracovat.

Při rezervaci potřebuji získat od zákazníků i nějaké specifické informace (např. slevový kód, RZ automobilu). Musím tyto údaje získat ručně (telefonicky, e-mailem) nebo mi s nimi systém reenio umí pomoci?

I s tím náš rezervační systém pomůže! Systém totiž nabízí možnost nastavit si specifické formuláře, které k rezervaci potřebujete. Ty se stanou součástí rezervačního formuláře. Tam si můžete definovat vlastní typy informací, které chcete při rezervaci získat a následně je dále v rámci rezervace zpracovávat (prohlížet, exportovat). Dokonce je možné na základě parametrů vlastního formuláře ovlivňovat celkovou cenu rezervace!

Je možné dále pracovat s kontakty mých zákazníků a zasílat jim např. newslettery s akční nabídkou nebo slevou?

Ano a je to snadné! Pomocí exportu kontaktů ze systému a s využitím systémů třetích stran (např. SmartEmailing). Díky tomu můžete svým zákazníkům jednoduše rozesílat newslettery, anebo se jim připomenout, pokud už u Vás dlouho nebyli. A nezapomeňte na ně s nějakou výhodou k jejich svátku nebo narozeninám!

Na co je dobré ještě myslet při provozu rezervačního systému reenio?

Pamatujte na ochranu osobních údajů, podmínky poskytování služeb a obchodní model. To jsou tři důležité věci, kterými chráníte nejen své podnikání, ale také zájmy svých zákazníků. Více se můžete dozvědět v nápovědě systému.

Co když mi zákazník zavolá a bude se chtít objednat telefonicky?

Žádnou paniku! Stačí si otevřít administraci systému reenio a podívat se, kdy máte volný termín. Celý tento postup zabere chvilku a vy budete mít v termínech stále pořádek. Na žádného zákazníka nikdy nezapomenete.

Potřebuji kontrolovat rezervace přímo na akci při příchodu zákazníků, je toto možné?

Ano, můžete využívat naši mobilní aplikaci pro odbavování rezervací. Tu si stáhnete z Google Play do svého mobilního zařízení (Android). Přímo na místě pak můžete rychle kontrolovat stav konkrétních rezervací a zároveň provádět změnu jejich stavu. Pokud si navíc aktivujete generování čárových či QR kódů, stačí jen namířit fotoaparát telefonu (nebo jiné zařízení pro čtení kódů) na kód zaslaný v rezervačním emailu a aplikace okamžitě zobrazí detail konkrétní rezervace, a to včetně dalších podrobností.

Rád bych přímo při rezervaci zajistil úhradu objednaných služeb, lze to?

Ano, primárně spolupracujeme s platební bránou GoPay, takže není problém realizovat přímo on-line platby od svých zákazníků, a to včetně zajištění EET. Stačí mít zřízenu platební bránu u GoPay a pouze propojit rezervační systém a platební bránu. Mimo přímé on-line platby je v systému rovněž možné využívat tzv. zákaznický kredit. Dokonce je možné výslednou cenu rezervace i modifikovat zákazníkem, a to pomocí vlastních rezervačních formulářů, např. sleva při členství v klubu, cena za doplňkové služby navíc, atd.

Pomůže mi rezervační systém naplnit požadavky nařízení GDPR resp. ePrivacy?

Ano, rezervační systém vystupuje v roli zpracovatele údajů a nabízí sadu funkcí, které usnadní a zefektivní správu a ochranu osobních údajů zákazníků. Mezi takovéto funkce patří např. správa souhlasů jednotlivých zákazníků, automatické mazání/anonymizace osobních údajů v čase nebo možnost přístupu zákazníků ke svým údajům. Při implementaci a naplnění požadavků GDPR spolupracujeme s renomovanou právní kanceláří. Nicméně, vždy je třeba mít na paměti, že rezervační systém je jen nástroj - veškeré formální náležitosti si každý provozovatel rezervačního systému musí nastavit a zajistit z vlastního pohledu - jako správce osobních údajů.

Našim zákazníkům nabízíme různé cenové zvýhodnění pomocí slevových kódů, je to možné?

Ano, rezervační systém obsahuje podporu pro správu a využívání slevových kódů, voucherů, dárkových poukazů. Stačí do systému zadat konkrétní kódy, nastavit jejich parametry (počet použití, platnost, výše slevy) a poskytnout je zákazníkům. Při rezervaci pak zákazník může tento kód využít a tím se mu ihned upraví cena rezervace, kterou také může okamžitě uhradit.

Je možné pomocí rezervačního systému prodávat vstupenky?

I to je možné. Díky kombinaci platební brány, vyžadování platby a generování QR kódu/PDF souboru, je možné velmi snadno nabízet termín, kdy jeho rezervace mohou snadno fungovat jako vstupenky. Díky odbavovací aplikaci je pak velmi efektivně proveditelná jejich kontrola a zneplatnění přímo na akci. Vstupenky je možné takto prodávat u všech typů termínů. Speciálním termínem je ale termín typu Místenky/Sedadla - díky tomuto termínu je možné přesně nakreslit konkrétní podobu tanečního sálu, koncertní haly, autobusu, učebny, posluchárny, atd. a umožnit rezervace na konkrétní místa. Vstupenka pak funguje nejen jako propustka na danou akci, ale také jako místenka na konkrétní sedadlo či stůl. Ideální pro použití na koncertech, divadelních představeních nebo plesech. Mapu míst si vytváříte sami, podle konkrétních potřeb a zdarma!